سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فتنه مثل یک مه غلیظ، فضا را نامشخص میکند؛ چراغ مه‌شکن لازم است که همان بصیرت است... مقام معظم رهبری . . .

پوشش بهتر

 (ویژه دختران و زنان جوان )

قسمت اول

دشوارترین موضوع در بیان پیامدهاى ناپوشیدگى زنان ، یادکرد مطالبى است که طرح آن براى بانوان داراى همسر، سودمند است ، اما براى دوشیزگان نه تنها سودمند نیست ، موجب بدآموزى است ، از طرفى ، نمى توان دوشیزگان را بدون بیان آن مطالب ، به درستى به فلسفه پوشش زن معتقد ساخت .(1)

سال هاست که در محافل علمى ، به نام طرفدارى از حقوق زن جنجال برپاست . شواهد، حکایت از آن دارد که انگیزه آن کوشش ها تاءمین امنیت و آرامش براى زنان نیست . شگفت آور آن است که بسیارى از همایش هاى جانبدارى از حقوق زن ، با حمایت مردان دنبال مى شود. شاید در این گردهمایى ها، مردان عرصه سیاست - بیش از زنان - به اهداف خود نزدیک مى شوند و زنان - بیش از پیش - در طرح هاى استعمارى گرفتار مى آیند.

طرح فروید(2) - به هر انگیزه که اظهار شد - بهترین بهانه براى استعمار زنان از سوى سیاست پیشگان عرصه اقتصاد بود. به اعتقاد وى :

خویشتن دارى و تقواى دینى در برابر میل جنسى ، گناهى نابخشودنى و جنایت به بشریت و جامعه و تاریخ است .(3)

راسل (4) با تاءثیرپذیرى از اندیشه هاى فروید، مى گوید:

اگر برهنگى مد روز مى شد مسلما مردان از دیدن بدن برهنه یک زن تحریک نمى شدند.

در نتیجه ، آنان آرام مى گرفتند، و زنان به امنیت دست مى یافتند و دیگر به هیچ زنى تعرض نمى شد و رنج غریزه ، هیچ مردى را نمى آزرد.

زمانى از پیروى این طرح ها نگذشته بود که نشریات رسمى آمارى آمریکا از حوادث هولناکى خبر دادند که حکایت از آن داشت که ارقام تجاوزات به زنان و دختران و حتى خردسالان ، در طول سال هاى قبل از نظریه فروید و بعد از آن ، تقریبا پنجاه تا صد برابر افزایش داشته است .(5)

هر چه زمان بر آن نظریات مى گذشت ، واهى بودن آن بیش از پیش روشن مى شد. با برهنگى زنان ، نه هیچ زنى به امنیت نایل آمد و نه هیچ مردى به آرامش دست یافت . مرزهاى اخلاقى میان زن و مرد فرو ریخت و راه گسترش زشتى هموارتر گشت . کامجویى هاى آزاد، نسل جوان را به اسارت گرفت ، خانواده را فرو پاشید و صدچندان ارزش زن را فروتر از گذشته گردانید. گسترش ناامنى سبب شد که سالانه تنها در فرانسه بیش از 000/300 دختر یا زن مورد تجاوز قرار گیرند.(6)

و در آمریکا (سال 1961 م .) 400 هزار کودک نامشروع متولد گردد.(7) در برابر هر شش هزار ازدواج ، دو هزار طلاق صورت گیرد(8)، یعنى یک سوم ازدواج ها به جدایى انجامد.

با طرح برهنگى زنان ، زن از ریاست خانه و حاکمیت بر قلب همسر و فرزندانش ، به استخدام کارخانه در آمد. صاحبان سرمایه پس از فریب زن ، به امید دست یابى وى به آزادى و امنیت ، با تزیین اندام وى و تاءکید بر تبلیغ فراوان به ارزش هاى ظاهرى او کوشیدند تا دیگر ارزش هاى آسمانى زن فراموش شود و از همه آنچه آفریدگار به زن هدیه کرده است براى افزودن سرمایه هاى خود بهره جویند. زن از نگاه آنان ، نیروى کار ارزان است . آنان با مسئولیت سپارى به زن ، هم از خصایص وجود او بهره مند شدند و هم با رونق بخشیدن به محیط کار، مهار مردان را بیش از پیش در دست گرفتند. رفته رفته سرنوشت زن به آن جا رسید که در مراکز رسمى روسپى گرى ، به استخدام گرفته شد و اندام ناپوشیده او عامل رواج مجلات و فیلم هاى ضداخلاق گردید.

الف ) وجود ناشناخته زن 

نخستین وظیفه کسانى که مى خواهند درباره شخصیت زن و وظایف او اظهار کنند، شناخت خصوصیات روحى و جسمى زن ، عوامل تمایزآفرین میان او و مرد و نیز شناسایى عوامل میل جنسى میان آن دو است . ضرورى تر از بیان فلسفه حجاب ، شناساندن زن به خود اوست .

دختر و زنى که نداند با پوشش خویش مى خواهد از چه محافظت کند و او چیست و کیست که این همه براى تقدس و پاکى و حفاظت از وى باید کوشید، حجابش دوامى ندارد و با کمترین فشار یا تبلیغ ، از آن فاصله مى گیرد و آن را عادت موروثى ملى یاخانوادگى و مایه زحمت مى شمرد.

اشتباه فروید - چنان که خود او در اواخر عمر اعتراف کرد - نشناختن حقیقت غریزه جنسى زن و مرد بود که نتوانست دریابد که تعیین تمایز میان زن و مرد، محدود سازى زن نیست ، بلکه کوشش براى استفاده هر چه صحیح تر از وجود اوست ؛ چنان که عایق دور سیم برق داراى چنین نقشى است .

در بر شمارى خصوصیات روحى و جسمى زن و شناخت صحیح غریزه زن و مرد باید به این ویژگى ها اشاره کرد:

1. کانون دلربایى

آفرینش ، نشان از آن دارد که عوامل دلربایى در وجود زن چنان انبوه است که مرز نمى شناسد و خود وى نیز از این قدرت به خوبى آگاه است . اگر زن از تربیت دینى فاصله بگیرد، بى درنگ خواهد کوشید تا جلوه نمایى و دلبرى ، به آنچه روا بداند یا نداند، دست یابد.(9)

بدین سبب است که حضرت رسول خدا صلى اللّه علیه و آله فرمود:

پس از رحلت خود، هیچ فتنه اى را براى مردان زیان بارتر از فتنه زنان نمى بینم .(10)

تربیت دینى به زن مى آموزد که جاذبه هایش براى حفظ همسر و گرمى محیط خانواده و توسعه میان محبوبیت اوست و همین نیروست که مرد را به تشکیل خانواده علاقه مند مى سازد و از بى مسئولیتى و گناه مى رهاند.

2. خوش بینى و زودباورى

زن ، دریاى عاطفه است و امیدوار به وعده ها. آموزش هاى ملامت آمیز، سریع تر از مرد، بر او تاءثیر مى نهد و اظهار علاقه ، بى درنگ در جان او رسوخ مى کند و پایدار مى ماند.(11)

خوش بینى و زود باورى او سبب مى شود که در پى اظهار علاقه هر بیگانه اى ، بدون تردید در صداقت اظهار کننده ، آن باور کند و فریفته هوس ‍گردد. اعتقاد به پوشش ، راه نفوذ به قلب زود باور زن را مى بندد و از آسیب هاى حفظ مى کند.

3. در محافظت خدا

در جهان آفرینش ، هر موجود ظریف و ضربه پذیر پوششى آسیب ناپذیر قرار داده شده است . شاید هیچ موجودى در جهان ضربه پذیرتر از زن نباشد او در پوشش مناسب ، از تهییج و تحریک نظر افراد مى پرهیزد و طمع هوس ‍بازان را از خود دور مى سازد .

4. وجود جاذبه ها

وجود جاذبه هاى غریزى در مرد و زن سبب مى شود که با گسترش روابط آزاد میان آنان بدون رعایت حدود اسلام ، تمایلات و کشش هاى درونى شان بیدار، و حریم خانواده ، محدودیت هاى عقل پسند اصول اخلاقى و آداب دینى نادیده انگاشته شود و همین امر زمینه ساز انبوهى از انحرافات و آسیب ها گردد.

5. تفاوت زنان در نگاه مردان

در نگاه مردان ، زنان به سبب تفاوت هایى که با یکدیگر دارند ( سیما، آهنگ صدا، تناسب اندام و... از نظر عاطفى و جاذبه ها و اخلاق زناشویى نیز با یکدیگر فرق دارند. این نگرش هر چند هر چند از سرشت مردان سرچشمه نگیرد، واقعیتى انکارنشدنى است و با تاءثیر عوامل محیطى و تربیتى شدت و ضعف دارد.

اگر زنان به پوشش اسلامى پایبند باشند، تفاوت هاى زنانه کمتر نمایان مى شود و میان آنان مقایسه اى صورت نمى گیرد. روح تنوع خواه مرد به هیجان نمى آید و عشق و علاقه هاى بى پایه در دل ها پدیدار نمى شود. رقابت ناصحیح و حسادت اوج نمى گیرد و براى هر فرد زمینه رشد و استعدادهایش فراهم مى گردد و در نتیجه ، زن به معیارهاى معنوى و کمالات اخلاقى و اجتماعى محک زده مى شود، نه به ویژگى هاى ظاهرى .

6. تاءثیرپذیرى از محیط

سرشت آدمى به گونه اى است که از محیط پیرامون خود تاءثیر مى پذیرد. آلوده سازى محیط نیز انواع گوناگون دارد و کم پوشیدگى زنان یکى از انواع آن است ، که بانویى فرا روى دیدگان جوانان محروم ، جاذبه هاى خویش را به رخ بکشد و غرایز نیمه خفته شان را بیدار سازد و به آلودگى تشویقشان کند. خداى متعال در این باره مى فرماید: به زنان با ایمان بگو: دیدگان خود را (از هر نامحرمى ) فرو اندازند و پاکدامنى ورزند و زیورهاى خود را آشکار نگردانند، مگر آنچه به طور عادى پیداست . باید روسوى خود را بر گردن خویش (فرو) اندازند و زیورهایشان را جز براى شوهرانشان و... (کسانى چون محارم ) آشکار نکنند، و پاهاى خود را(به گونه اى بر زمین ) نکوبند تا آنچه از زینت هایشان نهفته مى دارند، معلوم گردد.(12)

 



نظرات کاربران ()



سایت جدیدم
شرط مدیریت بر دیگران
عملیات روانی در فاطمیه
جزئیاتی از پشت پرده راه اندازی یک تلویزیون اپوزیسیون
هجدهم فروردین سالروز شهادت رحمان شرفخانی
یک هموطن مسیحی در مناطق عملیاتی مسلمان شد
راهکار رهبرانقلاب برای مساله حجاب
جهاد اقتصادی از دیدگاه مقام معظم رهبری از سال 1370
بازی تب (تحلیل و بررسی بازیهای رایانه ای و ویدئویی)
نشانه نفاق (برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری)
اتاق اسرارآمیز
عید نوروز در میان مسلمانان، روز رجوع به خود و تقرب به خداست
پنجاه توصیه از پیامبر اعظم(ص) - بخش دوم
پنجاه توصیه از پیامبر اعظم(ص)
آموزش قرآن در امامزادگان؛ گام سازمان اوقاف در تربیت قرآنی کودکان
[همه عناوین(184)][عناوین آرشیوشده]
دوشنبه 103/2/10


برگزیده ها
عکس شهید شرفخانی [120]
*تشکیل حکومت قرآنی منتج شود [5]
*غفلت از میراث معنوی ایران زمین [1]
*جشن وقف کتاب [4]
*مباحث تربیتی با کمک آیات مرتبط قرآنی به نوجوانان [13]
*بزرگترین ستم به فرهنگ وقف در دوران پهلوی [3]
*آغاز وقف کتاب از مساجد [1]
*با وقف یک نسخه قرآن می توان توطئه را خنثی کرد [3]
* با موقوفه خواری مبارزه می کنیم [1]
*مردم به جای وقف به صدقات روزانه روی آورده اند [2]
*وقف را به عنوان یک تکنیک مالی ثبت [2]
*اعطای جوایز به 35 هزار نفر [3]
*حضور پرشور جوانان در عرصه های قرآنی [1]
*حامیان فتنه در شورای شهر تهران؟ [27]
* ویژه نامه بعثت خون
[آرشیو(104)]

بریده ها
.
.
.
.
.
.
.
*فـتـنــه مــشــایـــی
*همت مضاعف،کار مضاعف
*آیت الله مکارم:اطاعت از حکم حکومتی بر مراجع هم واجب است
*ویژه نامه 6 تیر( ترور مقام معظم رهبری)
*تأملی در دعای ماه رجب
*احادیث منتخب رهبر معظم انقلاب در درس خارج
*(عکس) همت مضاعف کار مضاعف
*روز طبیعت و چنگال خرافه
* آرایش جنگی بگیرید رفقا!
* مناظره عقل و عشق
* خدا را بنگرید که چه مى کند
* بیماری های قلب ( عکس)
* جشن بگیرید چون مسلمان زندگی می کنید
* تعجب کردم
- ویژگی های آیت الله العظمی بهجت
- من امانتی از جانب خدایم
- نکات اخلاقی از زبان رسول اکرم(ص)
- دل همه مان را آتش زد
- دستور توفیق تهجد وگشایش کار
- توصیه های اخلاقی حضرت آیت الله سید علی قاضی (ره)1
- گاوصندوق
*حل مشکل علمی توسط امام زمان(عج)
* خواهان ملاقات دوست
* پوشش بهتر2
* پوشش بهتر1
* کلیپ های دفاع مقدس
* عکس شهید حاجی قلی زاده (دادستان خوی)
* پای صحبتهای یک خواننده
.
*خواهان ملاقات دوست
.
*سوالات بی پاسخ از میر حسین موسوی
.
*لذت و افتخار میرحسین موسوی !
.
*دو سوال خاتمی از مراجع عظام تقلید
.
*تاملى در مسئله دعا 1
.
*تاملی در مساله دعا 2
.
*فضیل، از راهزنی تا زاهدی
.
*خانم‏هاى بى‏حجاب ایرانى
.
*اهمیت حجاب از زبان حضرت زهرا
.
*سیاست یهودی سازی
.
*خاطرات یوسفعلی میرشکاک
.
*27دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم (1)
.
*27دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم (2)
.
وصیت نامه خواندنی

بخش های جنبی سایت
* نکات اخلاقی وعرفانی
* خاطراتی از شهدا
* حدیث ناب
* چند دستورالعمل اخلاقى از حضرت آیت الله العظمى بهجت
*اصل کفر و ریشه آن
سیره بزرگان
*روزه‌داران نمونه
* وصیت نامه شهید رحمان شرفخانی

پوشش بهتر - سرمشق  /  وب نوشت احمد شرفخانی

سایتها و وبلاگها
- پایگاه اینترنتی حمید رسایی
- خبرگزاری فارس
- وبلاگ شخصی طالبی نیا
- خاطرات شهدا
- رجا نیوز
- بچه های قلم



@ پست الکترونیک



- کل بازدیدها:373437 بازدید
- امروز :62بازدید
- دیروز :9بازدید